05.09.2009, Magasjau! Skrevet av Preben

For tre netter siden våknet jeg av den velkjente følelsen av at noe var på gang i kroppen min. Noen minutter etter ble den ugne følelsen bekreftet. Trenger vel ikke å si mer. Magasjau trolig som følge av matforgiftning. Jeg ble slapp og var usikker på hvor lenge det ville vare. Som følge av dette valgte Ole Kristian å fortsette ferden over Finnmarksvidda i retning Skaidi i går formiddag. Jeg bestemte meg for å fortsette når jeg var sikker på at kroppen hadde begynt å ta opp næring. Jeg satser derfor på å ta Ole igjen ved å følge veien videre nordover. Jeg er imidlertid frisk nå og fortsetter vandringen.

Det er litt småkjipt å få dette så nærme målet ettersom jeg ikke har hatt verken en eneste belastningsskade eller antydning til forkjølelse underveis, og å måtte følge veien nordover. Men samtidig bør jeg vel egentlig være glad for nettopp det; at det har gått så bra helt til nå. Og tross alt er jo ikke et par dager med magasjau så ille selv om det føles rimelig dritt akkurat når det står på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar